Subject: Sotsiaalministri 18.02.2005 määruse nr 30 „Ravimite väljakirjutamine ja apteekidest väljastamine ning retsepti vorm“ muutmise määruse eelnõu edastamine kooskõlastamiseks ja arvamuse avaldamiseks
From: "Andrus Varki" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 17 Jun 2025 17:05:22 +0300

Teie:      26.05.2025 nr 1.2-2/41-1

Meie:    17.06.2025 nr JUR-3/2941-2

Tere

Seletuskirja kohaselt määruse § 2 lõiget 31 täiendatakse punktiga 16, andes 
ämmaemandatele õiguse välja kirjutada ravimeid rasedusaegse iivelduse ja 
oksendamise sümptomaatiliseks raviks. Määruse muudatuse sõnastuses on ära 
nimetatud konkreetne preparaat (XONVEA 20mg/20mg). Me ei näe põhjust 
konkreetse preparaadi nimetamiseks määruse sõnastuses, arvestades et see 
piirab ämmaemandatel määrata rasedusaegse iivelduse ja oksendamise 
sümptomaatiliseks raviks muid sobivad preparaate (samuti piiraks see ravimi 
tarneraskuse korral muid sobivaid preparaate määrata). ATC koodist ja 
näidustusest võiks piisata, juhul kui ei esine konkreetse preparaadi 
määramiseks mingid kaalukad põhjused, mida seletuskirjast ei selgunud.

Muus osas meil tähelepanekuid ei ole.

Lugupidamisega

Andrus Varki

Ravimiamet
Õigusosakonna juhataja

+372 737 4140
+372 737 4142
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Nooruse 1
50411 Tartu
www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee/>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.

This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information.  If you are not the intended recipient, please 
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently 
deleting what you have received. Any dissemination or use of this 
information by a third person without permission is prohibited and may be 
illegal.